Lepší zážitek z jízdy, neobyčejný výkon
Od vynálezu tradičního kosočtvercového tvaru rámu kola před 100 lety zůstává jeden zásadní problém: jak zhotovit dostatečně pevný rám, aby byl efektivní a předvídatelný a zároveň dost pružný, aby minimalizoval otřesy a únavu způsobené nerovným povrchem?
Desítky, možná i stovky nápadů, jak vyřešit kompromis tuhosti a pružnosti, byly vyzkoušeny a otestovány s různými výsledky, včetně řady materiálů tlumících vibrace a systémů odpružení. U veškerých těchto pokusů, ať byly jakékoli, žádná volba nebyla současně účinná a výkonná, aby splnila náročné požadavky zkušených jezdců. Tedy až do roku 2012. To byl představen IsoSpeed.
IsoSpeed vylepšuje tradiční design cyklistického rámu. IsoSpeed postrádá oblíbenější přístupy, jak vyřešit dilema pružnosti (jako jsou systémy odpružení, elastomery nebo tlumiče vibrací) a zachovává kosočtverečnou geometrii rámu. Odpojuje však sedlovou trubku od horní trubky, čímž umožňuje, aby sedlová trubka pružila působením sil na trase. Výsledkem je kolo, které se pohybuje se silnicí a zachovává pocit a účinnost tradičního designu závodního kola.
Odpojení se dosahuje dvěma způsoby podle modelu kola. Oba způsoby jsou stejně efektivní a zaručují podstatně pohodlnější jízdu.
V čem to spočívá?
IsoSpeed minimalizuje únavu ze silnice a zajišťuje, že se jezdec cítí déle svěží.
Je to nějak prokázáno?
Vývojový projekt IsoSpeed byl zahájen, protože jsme se rozhodli vybudovat rychlejší závodní kolo pro naše profesionální týmy, které soupeří v náročných cyklistických závodech, jako jsou jednodenní klasické soutěže Strade Bianche, Ronde van Vlaanderen a Paris-Roubaix. Všechny tyto závody, které patří k nejvyhlášenějším na světě, se jezdí na štěrku, hlíně a dlažbě. Od roku 2012, kdy byl uveden na trh Domane, naše první silniční kolo vybavené IsoSpeed, jsme všechny tyto závody vyhráli na kole s IsoSpeed.
Jak byl IsoSpeed vyvinut?
IsoSpeed vznikl v rámci partnerství techniků Trek a Fabiana Cancellary, nejúspěšnějšího jezdce závodů Classics. Profesionální jezdci jsou důležitým prvkem v našem vývojovém procesu. Tráví v sedle nejvíc času, takže mohou lépe rozebírat drobné detaily a poskytovat cennou zpětnou vazbu, která je zásadní pro vytváření nejlepších kol na světě. Kdo jiný by nás měl tlačit k inovaci než ti, jejichž živobytí závisí na výkonu našich produktů?
Video naleznete zde
A jaké jsou nevýhody?
Upřímně, zatím jsme žádné nenašli. IsoSpeed podává výkon v přenosu sil a ovladatelnosti jako tradiční karbonový rám, avšak je mnohem pohodlnější. Neovlivňují hmotnost, nevyžadují údržbu a rámy jsou kryty časově neomezenou zárukou Trek, která je nejlepší v našem odvětví. Jestliže narazíte na nějaký problém, dejte nám vědět.
Přední IsoSpeed
Jedním z poznatků, které nám jezdci na kolech se zadním IsoSpeedem sdělují, je, že mohou bez problému snadněji projet drsnějším terénem a stále pociťují nárazy do paží od předního kola. Naším řešením bylo vzít vše, čím se IsoSpeed vyznačuje, a posunout to nahoru na kolo. Stejná technologie, která poskytuje velkou pružnost v sedle, nabízí pružnost v přední části. Přední IsoSpeed, umístěné v horní části hlavového složení, se nachází v kolébkovém spoji podobném zadnímu IsoSpeed. To umožňuje pružení sloupku a zvyšuje pohodlí přední části kola. Kolébkový spoj horního sloupku má nulový boční pohyb, což zajišťuje přesné řízení a ovládání kola.
(c) Trekbikes.com